tisdag 19 juni 2012

Nedräkning

Bara ett par dagar kvar nu. Till midsommar, härligaste helgen på landet. Både släkt och vänner som kommer och firar - härligt. Vi sitter, äter, sitter, äter.

Och bästa sommartecknet - mamma har fyllt burken med mandelkubb. Bland alla härliga bullar, smaskiga tårtor och knapriga kakor så är det här nog min absoluta favorit. En kubb funkar till allt! Kaffe, mjölk, vatten, vin - you name it!



Lite kuriosa; jag har ALDRIG bakat mandelkubb - inte sedan min mamma hotade mig med att hjorthornssalt (en viktig ingrediens i hennes mandelkubb) var giftigt. Alltså, på henne lät det som att ett korn gjorde att man stendog, direkt. Men kanske kanske ska jag våga mig på hennes recept nu i sommar. För de är ju alldeles alldeles underbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar