måndag 19 mars 2012

Plantering




Jag har inte gröna fingrar - inte alls faktiskt. Men varje vår tänker jag att i år blir det skillnad, i år kommer jag ha en prunkande trädgård och skörda mina egna grönsaker i mitt eget anlagda trädgårdsland.
Facit brukar peka på lite trötta pelargoner i slutet på sommaren och ett helt igenvuxet trädgårdsland, men skam den som ger sig!
Så i fredags åkte jag till min absoluta favorithandelsträdgård, Eriksberg, utanför Norrköping. En handelsträdgård helt utan plastiga 3 för-erbjudanden och med alldeles fantastiska plantor.
Penséerna är nu såväl inhandlade som planterade och jag ser redan framför mig hur de kommer prunka (är det inte ett härligt ord?) om bara några veckor.

1 kommentar:

  1. Så Fina Bilder!!
    och Hurra för att slippa de där konstiga orden...

    SvaraRadera